dimecres, 20 de gener del 2016

LA CORBATA SENYAL DE RESPECTE ALS ALTRES ?

Feia anys que ho volia explicar, però ha sigut  arrel de la columna de la periodista Pilar Rahola sobre la corbata, en La Vanguardia de data  19 de gener de 2016. 
He fet de metge llargs anys i de jove em vaig adonar que la gent dels pobles per venir a veurem quan estaven malalts, tots s'arreglaven i molt, vaja es posaven de diumenge .
 Vaig pensar que, que menys que jo els rebés també ben arreglat. Dit i fet durant anys i més anys vaig portar corbata per fer la consulta i també per fer les guàrdies. El resultat he de dir que sempre va ser bo en tots els aspectes. Els altres s'ho mereixen tot. Tothom es mereix consideració i respecte no faltaria més; sempre s'ha de fer honor a l'altre per humil que sigui, tothom te  la seva dignitat.



Els diumenges acostumo a anar a missa des de sempre i a Cornellà del Terri la fan a les 11 del mati; al passar per una drecera que passa pel davant de la façana de l'Ajuntament, sota una ombra generosa i fresca que donen els castanyers, sempre sense fallar cap diumenge trobava 3 persones assegudes a un banc,  matant les hores del diumenge al matí, penso tot esperant l'hora de fer el Vermut. 



Be, al gra, jo sempre els saludava amb un somriure i un bon dia !. La resposta sempre la donava el mateix home: - doctor, sembla mentida que un home amb els seus estudis i coneixements encara cregui amb aquestes histories de l'església ?, jo sempre li contestava el mateix : - si encara hi crec !, l´home afegia, - be,  encara que hi cregui no cal anar tant arreglat a missa ( vol dir amb corbata). Li vaig contestar: - home, que curiós que em plantegis aquest tema; fa tres dies que va venir de visita el teu pare, pel tema del cor i que curiós anava molt arreglat per venim a veure a mi un simple mortal !!, que menys que jo em mudi per anar a veure a Déu Nostre Senyor ! Tots tres van quedar amb la boca oberta i amb silenci. Jo, com que ja estava una mica tip del tema, els vaig fer una proposta: - mireu quan surti de missa, jo ja ho tinc tot fet i m´asseuré al vostre costat i un a un m'expliqueu quines són les vostres creences, d'acord ??. Al sortir de l'església aquells bancs sempre estaven vuits. Es una anècdota !




Com que jo sóc fill de poble i poble petit a la Baixa Segarra i després un cop arribat a metge i ser metge de poble per convenciment, dons puc dir que als pobles, tothom s'arregla quan va a veure al Sr. Alcalde o a les oficines de l' Ajuntament, o per anar a mercat a Banyoles, o per anar a un casament o bateig, o per rebre al president de la Generalitat que es tot un honor que ens vingui a visitar al poble i es quedi a dinar amb nosaltres, a un míting que fan els polítics, o per anar a acompanyar a una família que enterra el seu pare, o per anar a escoltar el prego de les festes del poble, o per anar de romeria, o per anar a la capital a visitar un especilista en  reumatologia o qui sigui. 




 Be, penso que l'arreglar-se i posar-se corbata o no, però el fet de rebre a l'altre que s'ho mereix tot, posar-se mudat es senyal de respecte, no de res més. Ens sentim millor i quan més senzill es l'acte, no cal que sigui institucional, sinó amb motiu d'una petita festa entre parròquies o en les festes majors dels poblets que formen el municipi ,  tots ens sentim millor. Recordo al pare (a.c.s.) que era pagès, que els diumenges per anar a missa sempre es posava la corbata(91 anys), Ep ! a mercat també i per donar la benvinguda al Sr. Arquebisbe de Tarragona Dr . Martinez Sistach en visita pastoral al poble, també .
La corbata senyal de respecte i de valoració a l'altre que et ve a veure, es important. 
Recomano llegir l'article de la Sra. Rahola, pot  ser que hi estiguin d'acord; jo sí !!

Pep



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada